måndag 12 januari 2009

nytt år, nya möjligheter


År och dar sedan jag skrev.
Ett helt lov har hunnit passera och lite mer. Jag kan ännu inte förstå vart lovet försvann.. vart, vart,vart? jag skulle minst sagt behöva ett till lov och det är nu. Jag är fortfarande lika skoltrött,om inte mer. och jag förstår inte hur jag ska kunna hålla ut. Erik blir min räddning.
Stressen håller i sig och tro mig, det blir bara värre. vart ska jag ta vägen?

Hur som helst, jullovet. Hur underbart bra var det inte? Jag är så nöjd, så fruktansvärt nöjd. Fick jag göra om det skullejag inte ändrat på något mer än att jag skulle gjort dygnen dubbelt så långa.
Alla dagar, varenda en spenderade jag med Erik, alla utom julafton. Men åh, så underbart bra vi hade det. Just nu när jag sitter här och skriver och fylls med alla minnen så blir jag bara så varm innombords och som jag saknar dig erik..
Lovet var underbart. Vi spelade bowling, volleyboll, tv-spel, la pussel, såg på film, var på hockey, allt var så bra, men så kort. Underbart är kort.. Det är inte ens 2 veckor sedan det var nyårsafton men det känns som evigheter.. åh jag vill ta mig tillbaka till dag 1 på lovet, jag skulle sannerligen behöva det. jag förstår inte vart dagarna försvann..

Konstig som jag är så längtar jag redan till nästa lov. 7 skolveckor kvar, innan dess ska jag hinna fylla 18, 25 dagar dit!! och förhoppningsvis har jag körkortet i min hand då. Vi hoppas på det bästa!
Kommande helger är inte som helgerna i mina drömmar. Det blir helger utan Erik, hur ska jag överleva? Jäklarns vad jag tjatar om detta, allt om mitt hjärta. Men sanningen är den att erik ständigt finns på min näthinna och försvinner aldrig. Jag älskar att ha det så, och därmed kommer det här eviga snacket.. get used to it :)

Januari förblir allt utom min älsklingsmånad framförallt för att den verkligen känns evighetslång, det är kallt och för att jag iår knappt kommer få se erik. det suger!!
det löser sig säkert, det gör ju alltid det.. vi får se..

I början av sportlovet komemr vi att åka till kiruna, hur spännande är inte det då? =D Jag och ida ska testa utelivet i kiruna och se lite hockey :) Det kommer bli så kul!!

Jag har några milstolpar nu i vår, jag hoppas att det ska underlätta,annars vet jag inte vad jag gör. jag borde låta mig inspireras av erik som är så flitig och duktig på att kämpa, men sannerligen så finnsdet inte hosmig för tillfället. prupp och prutt på skolan, jag vet inte vart jag ska ta vägen, speciellt när alla är så hyperhetsiga i klassen..

nä man kanske ska ta sig ner till sängen och spåna på ett ämne till historiauppsatsen.. eller varför inte läsa körkortsteori(vilket faktiskt motiverar mig)! tjohej tjofräs =D

Erik min man, jag älskar dig!!

1 kommentar: