onsdag 10 december 2008

stress

Hej jag är superstressad! Är det någon som kan läsa det på min panna? I guess so. Jag är så sjukt stressad. Jag har varit hemma måndag, tisdag, onsdag för att jag varit totalt däckad med feber och en dyngförkylning, men ack nej, tro om man inte blir än sjukare för att skolan stressar en som en riktigt pain in the ass. Jotack, man har sannerligen inte samvete eller ens ork att stanna hemma för att tillfriskna utan man förväntas ständigt vara på topp och prestera som rena rama supermänniskan, men hallå jag är ingen sån!! Jag är helt slutkörd och fastän man är det så ska man prestera som aldrig förr.. Vissa dagar orkar jag inte skvadern, jag frågar mig själv om och om igen varför jag valde denna skola dessa dagar. idag är en sådan. Jag har magsår nästintill för att jag är så sjukt stressad över vad jag missat. Jag kunde inte ens sova imorse på grund av detta, jag vaknade kl6 och kunde endast ligga och stirra upp i taket och fundera på allt som ska göras och allt jag missat. Varför? Det är sannerligen inte så konstigt att unga mår dåligt i dagens samhälle, vissa har alldeles för höga krav på sig både hemifrån och från skolan, medans vissa inte har några alls. Vilka mår sämst? det beror nog på det. Men ingen mår nog riktigt prima. Det handlar väl som vanligt om att hitta balansnen mellan lagom höga krav och låta det samspela med allt annat.

Hur som helst så bävar jag mig som en gris för att gå tillbaka till skolan för jag vet verkligen vilket berg av arbete som väntar.. magsårx1000!! Och utöver allt detta så är det snart jul, och var innebär jul? Jo stress. Stress för allt, alla julklappar som inte ännu är införskaffade samt vart man ens ska hålla hus..

Allt man ska och borde, it's killing me.
Jag är stressad, that's all i can say!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar