söndag 7 december 2008

sängliggarhelg


Sannerligen har den här helgen inte erbjudit mer än en varm säng och en varm sofia.
Jag hatar feber, jag hatar att vara sjuk.
Jag som skulle åkt till birsta idag med Sandra, det var ju bara till att ställa in.
Igår var jag på volleyboll och såg sundsvall, inte allt för otippat, spöa hvk. i love. Man kanske ska överväga ett klubb byte? Sundsvall känns typ aningen mer seriöst på något höger.. Sen tog jag och linda en sväng ner på stan i härnösand, där det i princip inte finns något och konstaterade snabbt att allt man behöver finns i sundsvall och att det inte ens är någon vidare idé att ens försöka finna något i härnösand. Så vi gjorde stan här på dryga 30 minuter och funderade sedan på hur kvällen skulle spenderas. Bowling var ett förslag. Vi skiljdes åt för att äta på varsitt håll och jag hamnade i sängen så fort jag kom hem och stannade också där för resten av kvällen kallsvettandes om vartannat varm. Det var spännande, verkligen. Jag menar, det var ju så länge sedan sist jag hade feber.. Lika kul varje gång, so not. Något annat som är ganska konstigt är hur lite man äter när man är sjuk, i princip ingenting. Hur mycket har jag ätit dom senaste dagarna? man har inga hungerkänslor alls. varför är det så?

Nu sitter jag här hursomhelst och försöker fördriva lite tid så jag kan gå och lägga mig igen relativt snart. Har ju spenderat hela dan i sängen idag så jag tänkte att det kanske är vettigt att gå upp en stund så man kan sova senare.. smartass..! :)

Ser framemot nästa helg nu, ska bli mysigt med massa julbak.. knäck, fudge, tryffel, pepparkakor, marsipanfigurer.. ja gud vet vad, det blir nog en hel del stök och bök men mums så gott allt blir också. pyssel och bak, det passar mig alldeles upperligt.

Tror det var något slags köldrekord för året här idag med, hela -10 grader, jag trodde jag såg i syne på termometern. Men icke. Ganska friskt, fick världens vinterkänsla. Solen sken på dom snöklädda träden och det var en frisk kylig luft. Ganska okej trots allt. Sverige är helt okej i juletider, härnösand med faktiskt.
Julen i sig har jag dock inte blivit särskilt klokare på, men som sagt -allt löser sig. Jag hoppas verkligen det.
Nu är det mindre än 2 månader kvar tills 18, skrämmande häftigt.. Undra om det verkligen är så som man tror? att allt verkligen blir så annorlunda..? vi får se.
Nu ska jag vila, återigen kryper jag in i mitt lilla ide nere i sängen och vänta tills erik hör av sig :)

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar