torsdag 26 juni 2008

trafikvett

Och liksom igår så har jag även övningskört idag. För varje gång så går det bara bättre (såklart), idag kändes det riktigt bra och pappa var inte alls lika nervös och hopplös som alltid annars. Jag körde i stan idag bland alla andra bilar, precis som vem som helst. Pappa är så på pricken noga med att jag ska följa alla regler till fullo, och när man då möter idioter i trafiken som totalt saknar trafikvett så får man nästan spader. Det är så grymt irriterande. Jag kan relatera till då jag körde moppe -jag gasade på, körde mitt race och fullständigt sket i övriga trafikanter -aldrig mer säger jag. Så sjukt arg och irriterad blir jag då jag möter en bilist som bryter mot trafikreglerna, genar i kurvor eller en mopedist som ligger bak i rumpan och gasar som inte skulle ha en chans om jag nu fick för mig att tvärbromsa. Tänk om allihop innan något allvarligt händer! Vi behöver allihop vara mer uppmärksam och tydlig i trafiken, det underlättar ju för allihop..
Hur som helst.. det är torsdag idag, vilket innebär att även denna arbetsveckan lider mot ett slut, tack gode gud. Det har nog varit en av dom jobbigaste, jag är dödstrött varje dag när man anländer hem på cykeln (pappas superfräsiga hoj..). Och imorgon är det denna veckas lyckligaste dag, FREDAG! Vilket också innebär att jag ska till älskling (det är nog det som gör det till veckans bästa dag) och vi ska har det lika underbart som alltid! Love love love... love is all we need.
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar