tisdag 14 oktober 2008

bortgång


Jag förstår bara inte.. Varför alla dessa unga? 3 stycken mer eller mindre närstående som dött innom ett år. Jag kan inte annat än bara fråga mig varför? Nu senast igår. Varför händer det här? varför låter man det hända? varför mår alla unga så sjukt dåligt? Visserligen så kan det ske genom olyckor, men vad egentligen är det som ligger bakom dessa? Ja.. det tål att tänkas på. När är det dags för vuxenvärlden att agera? När alla unga inte längre finns? Varför agera först när något hänt.. Sen när är det fel att arbeta i förebyggande syfte. Jag förstår inte, jag förstår inte, jag förstår bara inte. Jag lider så oerhört med de närmaste nu till Tobias. Jag kan inte sluta ställa mig själv frågan "varför", men förgäves för det ger mig inget svar. Allt detta skrämmer mig, vem är näst ut? hemskaste tanke.
Vila i frid Tobias, alla tankar till dig och din familj.
/S

2 kommentarer:

  1. jag vet, det är så hemskt, alla bara dör hela tiden ...

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet Sofia, bra skrivet! Ta hand om dig och dina kära, man kan inte göra mer än sitt bästa! Kram Ida S

    SvaraRadera