onsdag 1 oktober 2008

uppoffran


Psykologi A är ju en relativt rolig kurs ändå. Stressig med intressant. Vår lärare berätta här om dan om att skriva för sig själv, som till exempel en dagbok alternativt blogg var nån typ av självtröst eller så.. Det kanske är så, för nån funktion måste ju detta fylla tycker man..
Har legat och grubblat hela natten tror jag. Men tro för all del inte att jag blivit klokare för det. Jag vet inte vart jag ska vända mig. Jag vill bara att allt ska vara bra och felfritt, men vad är felfritt i denna värld egentligen? ingenting nej.
Man brukar säga att det ska vara ge o ta, det man ger får man tillbaka.
Men när det känns som om det endast är ensidigt? När det inte är som det varit (eller yrar jag nu igen?), vad vet jag men det är annorlunda nu än då. Det kommer bli bra, jag vet det, jag känner det i lilltån. Önskar bara att drömmar var min verklighet just nu. Jag drömmer mig år fram.. Och det finns inget som skulle vara lika underbart som att vara där i framtiden just nu, det är precis det som behövs, även fast jag önskar mig framåt så önskar jag också att jag hade mer tid här och nu. Det här går inte ihop, jag vet.
Jag hoppas och tror att vi kommer lösa det här. Det är ju inte ett problem egentligen, bara ett missförstånd, eller hur? Jag hoppas du förstår bara, det är det enda. Det skulle göra saken mycket lättare..
Nu ska jag plugga livet ur mig eller något.. dyngmycket skola, dyngless... Men det är knappt 3½veckor kvar till höstlovet, bita ihop och kämpa nu. Jag längtar så mycket! E o S! <3
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar