måndag 18 maj 2009

känslosvall

Konstig måndag idag. Jag vet varken ut eller in. Jag försöker sätta fingret på vad som är problemet. Jag vet så väl, men ändå inte.
Varför kan inte en lösning på detta bara falla som från ovan?
Jag är ledsen över att jag sårar. Jag sårar fler i min omgivning än vad jag vill. Jag kan bara inte rå för det just nu, det är en komplicerad och invecklad situation. Jag är ledsen, så ledsen.
Hur ska jag få dig att må bra när jag själv är som ett kaos inombords och inte kan få ordning på mig själv?
Tid är dyrtbart och ytterst värdefullt för mig just nu. Jag behöver det mer än någonsin. Förstår någon? Nej jag tror inte det. Känner mig ytterst oförstådd.
Anses jag egoistisk för att jag behöver tid för mig själv för att hitta mig, hitta tillbaka, hitta det jag söker i mig själv? Är jag egoistisk för att jag för en gångs skull väljer att prioritera mig för att må bra? Är jag egoistik nu? Jag vet inte. Jag är ledsen för att jag inte kan var alla till lags just nu, allra minst mig själv.
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar