söndag 23 november 2008

Jul, jul strålande jul.


Idag är julen absolut inte vad jag ser framemot mest. Julen är den tidpunkt på året då man samlas med nära och kära för att känna kärlek, värme, gemenskap, äta gott och ha en trevlig tid, det var vad jag fått lära mig iallafall men just nu känns det som om det inte spelar någon roll alls. Jag vill verkligen få till en kompromiss för att det ska passa alla och att alla ska vara nöjda, men istället för att alla ska få en trevlig dag och tid så är man så himlans rädd för att bryta sina tradtioner och låta något nytt ske. Jag är så himlans, fruktansvärt less på att man inte kan förmå sig att låta andra in i bilden, eller att man inte kan se att man går en ny tid till mötes, eller hur man nu vill tolka det.
Jag blir ledsen och besviken över att man inte har mer till förståelse än att se till att man själv endast har det så bra som möjligt. Vi är fler än så, tyvärr.
Jag önskar att man kunde se över det man har, eller det man får, och faktiskt vara nöjd. Livet förändras ständigt och saker och ting kommer inte vara förevigt.
Nothing lasts forever.
Jag är så besviken och underförstådd, när ska du inse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar