måndag 18 januari 2010

missnöjd



idag är en dag, som är en dag som är en sån dag som inte är en bra dag.
Man kunde kanske önskat att dagen började bättre, som hade följts av att resten av dagen också var bra, men nej.
Livet är inte bra idag. Men samtidigt finns det ju såklart alltid dem som har det värre, ej att förneka.

Jag tentade av en kurs idag. NaturkunskapA närmare bestämt. det gick bra. Jag borde vara glad. Mvg är bra, eller? Jag vet inte. Jag bryr mig inte riktigt tror jag. Jag kände ett rus av lycka vid första ögonblicket  men slogs sedan av tanken, gör mina betyg mig till en bättre människa? nej jag trodde väl inte det. Snarare tvärtom isåfall.
Vem bedömer en person utifrån ens betyg? vad säger betygen om personen? Just INGENTING egentligen, och just det, just därför blir jag sjukligt förbannad nä alla frågar vad man får för betyg. VEM i heeela fridens bryr sig egentligen om vad jag har? Nej, det är nog ingen som bryr sig, det enda man bryr sig om är att bekräfta att man är bättre än andra. Vill vi leva i en sån värld? nej jag vill inte i varje fall.

Jag är tacksam över att jag bytte klass. Men samtidigt så är det inte bättre i Sp3 heller på den fronten, nog för att människorna är så mycket bättre. Men är det rätt att man ska bli sjuk för att nå sjukliga krav?
Nej, jag tänker inte bli sjuk, jag vill leva och klara allt jag ska ändå, men kanske då utan 20.0 i betyg den dagen man tar studenten.

Jag blir inte lycklig av ett mvg. den som blir det, är det ren lycka? är det enda som kan glädja en ett mvg? jag blir matt av att ens skriva sånt här. det gör mig arg. för, vill man så löser allt sig. du behöver inte 20.0 för att överleva i livet, går det snett nu går det att fixa sen. jag är säker.  Och att det är fult med att ha G i betyg, hur sjukt är inte det? G är ju en bekräftelse på att man faktiskt har nått målen, kan inte lika bra som man önskat, men man har gjort det.  jävla hets.. jag ska utplåna den.


Man kanske ska avrunda med finare ord? Nog för att det är dåligt med dem idag. trots detta kom jag på en sak att vara tacksam över. Min Pappa. Min fina, älskade Pappa. Hur bra är inte han? Peter Häggström, han är den som alltid finns där. Det är verkligen inte ofta jag vänder mig till pappa, men när jag väl gör det så har jag alltid hans fulla stöd, och Jag älskar han för det. Hans egna liv kräver mycket av han, och jag älskar att han tar sig tid när han egentligen inte har tid, för att lyssna,hjälpa och lösa problem. Pappa du är underbart bra!
Men det är ett problem, att jag aldrig kan säga det till honom. för pappa kan man inte visa vad man känner och tycker. Det är en spärr som alltid funnits där, den kom nog av att han har varit så mot oss likväl. men det gör inget, det är en del av alla. 

Livet är skört, det vet jag. Livet kan ta slut på en bråkdel av en sekund. Just därför, borde man visa hur mycket man älskar dem man älskar vid varje tillfälle man får.
Idag är jag glad över att en olycka som kunde gått illa, slutade lyckligt. tack och lov. Vad hade hänt om livet tog slut i den sekunden? Ofattbart.


Pappa jag älskar dig, fastän jag aldrig säger det.
Jag önskar du läste, så du kunde se...
Du är världens bästa. <3'




Please can we go away
Get out of here
Somehow today.
For a place that I've heard on the radio
Never sleeps.

1 kommentar:

  1. Underbar bild Sofia! Din kusin? Hoppas att allt är bra, tänker på dig! Kram Ida

    SvaraRadera