söndag 17 januari 2010

söndag

en lugn dag i all ära.. jag skulle plugga idag... MÅSTE göra klart religionsfördjupningen som ska vara klar typ senast imorgon... inte klar än nej. blir typ imorgonkvälls arbete oh yes! Och som om det inte vore nog, nej. Jag har ju hela NkA kursen som ska tentas av imorgon.. känner ändå att jag har koll på den, så det är ju helt klart ett plus.

Helgen har varit kanon, lugn.. skönt.. stillsam. Tack vare eriks lårkaka typ. Hade det inte varit för den så kanske vi hade åkt lite skridskor eller skidor som planerat, men nej. nog för att vi har haft det mysigt ändå.

Konstig tanke som slog mig i bilen idag.. att allt har gått så sjukt fort tills nu, de senaste åren. Jag tycker att jag nyss började 9an och att man var störst på skolan då typ. det var häftigt, trodde jag. nåväl... Jag är typ stor i barns ögon, men i äldres är jag bara en yngling. Jag känner mig inte stor men jag känner mig gammal trots det. Jag känner mig inte som en student2010. för mig känns det som om det är min bror kanske som ska ta studenten igen.. är inte det konstigt så säg? Jag som längtat så, har helt plötsligt drabbats av lite noja och panik. Men ändå så ska det bli skönt att slippa allt plugg för ett år när väl denna vår är över. Tack och lov.
Är jag gammal? Ångestframkallande tanke.

Något som är ångest likväl är att jag snart fyller 19. alla födelsedagar har ju varit bra hitintills... 18 var storslaget. Mitt år som 18 åring har varit så sjukt fantastiskt underbart! Inget kunde ha gjort det bättre. SÅ nöjd är jag. Men 19, det känns inte lockande... tanken att om 10 år är jag nästan 30... 30!!!!!!!!!!!!!!!! Panik.
för 10 år sen var man bara ett oskyldigt barn, ovetandes om det mesta i världen. det är konstigt. tänk om jag har barn om 10 år? herregud. vi förtränger dom tankarna bra många år TACK. usch.

Men.. det är söndag idag. jag ska plugga. Jag borde ta tag i det här nu, nu när vi är klar med tårtan. fokus är lika med noll idag. inte okej när man väl måste prestera.

Nä, åter till mitt häfte, min sammanställning av hela Naturkunskaps Kursen.
Wish me luck!

Erik, du är kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar