torsdag 5 februari 2009

avsked

förväntans fullt det är så här en dag före sin myndighetsdag, eller så. Sitter och försöker förställa mig hur ska komemr blir imorgon och hur livet kommer se ut nu efter den 6/2 2009. vem vet.. Schysst kommer det vara att bli myndig, hoppas jag iallafall... :)

Idag hade vi som avsked med lilla Tyska 2 gruppen, oerhört tråkigt. Det var som att lämna en liten del av sig själv ifrån sig. En liten personlig språkgrupp på 5 personer + maria som lärare. Vi hade som en liten familjär stämning, mycket mysigt tycker jag att det varit att läsa tyska ett år. Men nu är det slut på det fina i och med att man börjar i steg 3 som suger hårt.. 29 elever + lärare. Hemskt opersonligt och det känns som om man går på en såndär tråkigt grå kommunal skola igen. Hade i princip glömt hur det var, men fick mig en reminder. Låter fördomsfull nu mot kommunala skolor, jag vet, men så är det.
Jag kommer sannerligen sakna mornarna med Maria och tyskan, och allt hon hade att komma med, allt från historier från hennes liv till "spännande" övningar. :) Vi har haft det trevligt och det är ärligt talat med sorg i hjärtat som jag skriver detta.
Hoppas att du, maria, inte tyckt att vi har varit alldeles för gräslig mot dig, men vi är ju studenter och kanske inte alltid allt för motiverade. Men jag måste säga att du som lärare har lyckats så bra. Jag har alltid kännt mig motiverad till tyskan, och det känns bra att kunna säga så just nu. Vielen dank für alles Maria!

/S

1 kommentar:

  1. Åh vad fint ;) Men jag vågar påstå att det är den nya gruppens storlek som är problemet. Tråkigt men sant. Opersonligt och svårt och jag tror jag (nästan vet) att nya läraren också tycker det är lite svårt att gå från liten grupp till gigantisk. Ingen situation jag önskar någon :O
    Jag är dock lycklig över min grupp på 8 pers. Spela roll, är man emot kommunala skolor så är man, det finns en anledning till att man valde en friskola. Det var allt för mig, sdjö. Grattis förresten än en gång. Hoppas du kuggar..menar klarar ditt körkort ;)

    SvaraRadera