torsdag 19 februari 2009

död


Jag förstår inte, ännu en till, endast 21 år gammal död av överdos. När ska man förstå att livet inte är att leka med? När ska man fatta att man bara får en chans och sen är det slut om man inte tar den på allvar? Jag förstår inte, känns som om folk bara försvinner hela tiden, allra helst unga. Varför förstår ingen det farliga? När ska man inse att det faktiskt kan hända en själv? Aldrig? nä, det verkar så.
Varför ens prova? Varför ens ge sig in i sånt här? jag förstår inte, jag kommer nog aldrig att göra det heller.
Mitt hjärta sjönk sannerligen 10 mil genom jorden när jag fick höra att det hänt, igen. En överdos, ingen smärta för personen i sig kanske, men tänk allt som man lämnat efter sig? all sorg och alla frågor om varför.. Ett ständigt påminnande och en känsla av att man aldrig mer ses igen. En familj som inte förstår, och vänner som.. ja vad vet jag. Jag kan endast föreställa mig. Hur kan man? jag förstår inte..
Man tror väl att man är odödlig, och det sista man tror är väl att detta kan vara sista gången. Nej på fullaste allvar nu så önskar jag så innerligt att älskade, hatade härnösands party-ungdomar inser att livet kanske faktiskt inte bara är en lek..
Vila i frid, och alla mina tankar till din familj ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar