måndag 3 augusti 2009

tom


hej så tomt det är inombords.
Jag vet att sanningen gör ont. Men idag är det 1000 gånger värre.
Och att förmedla den är inte heller det lättaste.
Jag vet att jag sårat, mig själv och flera andra. Det är livets gång, kanske hårt att se det på det här viset, men hur annars skulle man lindra smärtan?
Vem sa att livet var lätt? Det gör ont att fall, det gör ont att fullkomligt krascha på botten och det gör ont att ligga där och inte veta hur man ska ta sig upp för den stundande uppförsbacken. Men allting går, ingenting är omöjligt.
Jag försöker leva mina dagar så gott som det går, jag försöker se ljuset i tunneln, jag försöker. Och att försöka är allt man kan göra.
Imorgon väntar en ny dag, en dag jag ska fylla med möjligheter.
Fortsätta kämpa, se om livet erbjuder något bättre än ältande och saknad.
Jag ska ta mig från botten, jag ska. Om det så är med eller utan dig.
Just nu verkar det bli endast jag, och då må livet vara så.

god natt.
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar