tisdag 20 maj 2008

trötter

Efter måndag kommer tisdag. wow, vilken logik sofia... Det känns som om helgen var extremt lång eftersom jag inte var i skolan något igår. Idag känns det som måndag och eftersom måndagar är bajs så..

Hur som helst, för att vara tisdag med måndagskänsla så var det helt okej tror jag. Missade bussen imorse, missade bussen hem.. så det var ju i vilket fall som helst en underbart bra bussdag, verkligen! (:

Sen hade jag något känsloutbrott eller nånting när jag satt och lipade hos min tyskalärare.. Och ett mindre utbrott(mer tyst då) under ESVn.Funderar om detta beror på sömnbrist? jag vet inte.. men något är det ju uppenbarligen. Och så samlade jag lite mod senare och funderade över vad jag ska göra av mitt liv(djupa tankar, jag vet.), gick till syon och pratade om ett eventuellt programbyte, från naturvetenskap till samhälle. Något jag för ett halvår sedan hade tvivlat starkt på att göra men idag kändes det bara rätt. I någon liten del av mig känns det som om jag sviker mig själv, för jag vill ju gå natur, jag vill klara det. Men efter diskussioner både här och där så inser jag allt mer att jag nog är en samhällsfjant istället för en naturnörd, även om jag har svårt att tro på mig själv ibland. Jag har hopp om att det ska bli bra där på samhälle, bara allt kommer igång. Såå.. det blir SP2 för mig till hösten som det ser ut :) Och jag är faktiskt nöjd med det även om det krävdes mycket av mig för att fatta det beslutet. SÅ PUSS PÅ DIG SYLT JAG KOMMER INTE MER TILL DIG!!! hahahahahaha. Det känns bra..(:

När jag väl kom hem idag efter att ha missat bussen sisådär kring 6-tiden så kom min kära pappa och hämtade mig för idag skulle vi visst ut på övningskörning. Vi planerade en liten lektion på vårat standard ställe -pappas jobb parkering. Men till vår stora förvåning när va anlände så var det fortfarande för många bilar kvar där.Så snabbt fick vi klura på ett nytt ställe att köra på vilket resulterade en parkering nära sälsten. Så vi körde igång och efter ett antal starter, inbromsningar och motorstopp så frågade mina kära nervösa far om jag kände mig redo för att köra på en väg med övrig trafik om en liten stund. Och inte lite nervös jag blev då heller.. Det blev säkert 3 motorstopp på rad bara för det då.. haha.. vilket fick pappa o tvivla på sin fråga.. Men väl ute på gatan så gick det riktigt bra. :) Så vi kan ju sammanfatta det hela med att det gick bra, bilen höll, och ingen kom till skada. Just därför blev det lite mjukglass därefter, så då vart jag väldans glad (:

Så nu sitter jag här, helt slut i huvudet och vill bara sova. Total trötthet. Jag längtar även till fredag så jag nästan spricker. Jag saknar dig så mycket älskling, även om vi sågs senast igår. Det känns som evigheter sedan jag fick vara nära dig, gosa med dig, lukta på dig, pussa på dig. Kort sagt allt känns som evigheter sedan. Total, underbar kärlek. Du & jag. Det känns underbart. All kärlek på jorden vill jag ge dig, för du är den underbaraste någonsin.

Nu ska det pluggas tyska o längtas till fredag
with love
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar