tisdag 13 maj 2008

övningskörning


Måste säga att detta har varit en otroligt jobbig dag (fin början på ett inlägg, jag vet.) men dan började med att jag försov mig, vilket inte händer så ofta.. Så jag var rätt irriterad när jag småsprang till bussen.. trött och grinig kommer jag till skolan för att ha tyska.. Maria öser grejer över oss och jag vill bara spy över allting som har med skolan att göra, jag är så sjukt skoltrött just nu så jag kan inte beskriva det med ord. Fick jag så skulle jag hoppa av skolan imorgon. Men vad lönar det, att ge upp, vad blir bättre? vad lär man sig av att ge upp? ingenting, just det.. Men hur mycket ska man kämpa egentligen..? Det kan ju inte vara hälsosamt att hålla på såhär i längden..

Herr Sylt skulle växla några ord med mig, men fanemig(förlåt) men det blev ju ett helt jäääkla samtal, och han är verkligen den sista man vill konversera med. Det vi (eller mer han) konstaterade var att min närvaro var ruggigt dålig, inga inlämnade labbrapporter + inga prov gjorda typ. Så kyss mig i arslet Fysik A, jag kommer aldrig klara detta även om Herr Sylt gärna ser att jag lämnar in alla labbrapporter innan terminens slut, vilket är ca 10 stycken labbrapporter varav en rapport tar cirka 2 timamr att knapra ihop kanske. Detta bidrog ju inte precis till ett bättre humör för min del denna dagen..

Efter mitt super spännande samtal med Sylten så skulle vi ha ESV(jippie, skit rolig kurs, not.) vi började 13.00 och skulle fortsätta med vårat grupp arbete att gestalta en idé som ska redovisas om drygt 2 veckor. Min grupp består av mig och tutsi, Observera endast mig och tutsi, alltså endast två personer. då 50% av min grupp frånvarade första timmen på lektionen så satt jag där helt hjälplös och rastlös och ville i princip bara slita av mig allt hår för det kröp i hela kroppen och jag visste inte alls vart jag skulle ta vägen. Så jag pallrade mig till en handledarträff med Göran i min förtvivlan utan större succé. Jag gick därifrån minst lika förvirrad som innan. Jävla bajs ESV säger jag bara. bajs bajs bajs.

Hur som helst så sitter jag här, poppar lite gavin degraw som får mig på någorlunda bättre humör egentligen men så har man alla dessa tankar på att byta linje i huvudet, vilket förstör mitt humör ännu en gång. Men så gott som det går så skjuter jag bort dessa tankar för att slippa tänka på de för stunden, som vanligt.


Jag har övningskört idag, första gången sen min succé premiär för drygt 3 veckor sedan när jag hade sönder bilen, Grattis Sofia! Efter det så blev den ståendes på verkstaden i 2 veckor, och sen har en vecka har flutit förbi som en grå massa bara.. Men med förhoppningar om att det blir med körning nu framöver, om pappa vågar dvs, han var rätt nervös idag, mer än mig skulle jag tro.. :)

Ska väl arunda lite fint med kärlek idag då..

För jag och min underbara älskling ska till tyskland i sommar, och som jag längtar :) Jag längtar till sommaren hur som helst.. men det ska bli riktigt underbart att bara få vara med dig en hel vecka, utan varken mamma eller pappa i närheten, hemskt som det låter men.. det ska bli underbart, och sen de veckor som väntar efter tyskland som vi kan tillbringa med varandra, jaa summer-08 kommer bli fantastisk tror jag. Och innan jag och älskling far iväg så ska vi på gatufesten också, MYYYS säger jag, det blir underbart, det är detta som får mig att stiga upp på mornarna nu, för jag orkar sannerligen inte med skolan längre. och jag förstår inte varför. men det är som sagt snart sommar och det kommer bli underbart bra. Jag längtar så mycket så det spritter i tårna. Älskling, du & jag. Det är meningen med livet.


love
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar