onsdag 7 maj 2008

varm choklad

Onsdag igen då. Man skulle ju nästan vilja påstå att allt är i sin ordning, som det brukar.

Försov mig imorse, kom sent, missade genomgången. Verkligen bra start på dagen. not.

Men försökte väl ändå någorlunda hålla humöret uppe, för övrigas skull (även om det var väldans svårt.)^^. vi fick kanske inte så mycket gjort som vi borde idag på engelskan.. som vanligt. Vi skulle börja med ett nytt projekt, ett projekt om ett engelsktalande land. tjiho gud så kul! Om vi hade fått Malta som land så hade det varit en helt annan grej... men icke, hej South Africa here we comes.. Blir nog spännande om Emil införskaffar sig rätt inställning till nästa gång istället för att rata halva gruppen innan vi ens börjat. Good job there..

Hur som helst..Det blev inte så mycket gjort, Cassie och Beda kom på besök efter ett tag och sen var det där med att få något uträttat helt glömt, vilket inte gjorde mig något egentligen för det är ju väldans mysigt med besök på rummet :) Förövrigt så fic kjag höra idag att skolan har fått det där bidraget(bidraget skolan får nånstans ifrån om vi håller våra elevrum rena och fina) indraget för att vi NV1or inte städat på våra rum, och jag tror att det är mest riktat mot NV1a och vårat rum..men vem vet.. nog för att det är rätt äckligt där inne men ändå? haha, vi kanske ska känna och skyldiga. Sen spelade vi volleyboll hela lunchen och vann överlägset mot LS3, HAHA! och sen var skoldagen slut.. :) Även att vi försökte prata med sylten idag, men han bara skrattade åt oss.. aja det hör inte hit. jävla bajs sylt.

Måste då säga det att jag vart såhääääääääääääääääär glad när jag kom hem idag och kollade min mail -jag har fått byta period på sommarjobbet, istället för att jobba halva juli och hela augusti så fick jag börja redan i juni efter skolan slutat, sååå jäkla underbart, vilket också innebär att jag kommer kunna vara med Erik mycket, mycket mer i sommar. Och att få vara med Erik är ju det bästa som finns, så det kunde inte bli mycket bättre, jag är överlycklig. All you need is love. Erik mitt älskade hjärta, du är allt och lite till och jag klarar mig om jag så endast har dig i mitt liv. Jag älskar dig. jag är kär om någon inte visste, eller ville veta. Och det är helt, helt, heelt underbart.. :)

Erik hjärta Sofia, Så ska det alltid alltid vara.

Sitter här med en kopp varm choklad och funderar på om jag ska ta och ringa min mamma som jag inte pratat med på ett par dagar.. Men jag undrar om det ens är värt det hela. Att börja om igen, tjaffs och bråk som ändå inte leder till något bättre, det känns bara bortkastat och som slöseri på energi. Jag önskar att allt var som förrut. Det går verkligen inte att prata med dig längre, inte som förrut. Och jag vet inte vad det är som gjort att det blivit som det är idag. jag förstår inte. confused. Allt det här har pågåt en alldeles för lång tid nu. För mycket ork och energi har faktiskt förspillts på detta, och allt är nog endast missförstånd egentligen, bist på kommunikation. Och jag är rädd för att det är brist på det på annat håll också för tillfället. förlåt jag vet att det är mitt fel men du har minst lika stor del i det hela. Mamma, jag önskar att du ibland kan erkänna dina fel, svälja din stolthet och acceptera att du inte alltid har rätt. Du gör det jobbigt för både dig och mig, jag hoppas du förstår det att du verkligen inte det det lättare. Jag önskar att du kunde visa mig förståelse och respekt, skippa din jäävla dubbelmoral och se mig som den jag faktiskt är. Sluta med alla hot, fula ord och allt du säger, det hjälper ändå inte längre. Det har gått för långt och det vet vi båda. Jag är villig att göra något åt det om du lyssnar på mig ibland istället för att bara sluta lyssna när jag faktiskt har något att säga. Bara för att du är äldre än mig behöver det inte betyda att det bara är dina åsikter som spelar roll eller är rätt. För ens känslor är känslor och dom kan inte vara fel. Du trampar ner mig som om jag inte vore någon alls eller värt någonting ibland, det sårar och jag blir ledsen. förstår du inte?

Prata med mig, säg vad du tycker. Men när du är klar så snälla låt mig säga det jag tycker också då istället för att gå din väg när du är klar. Du kanske behöver höra det jag säger... Eller jag vet inte.. du kanske redan vet allt..

Love
/S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar