lördag 20 juni 2009

day 3

Ännu en dag på Malta! Kan det blir bättre?
Jag vaknade av att solen sken på mig imorse, inga persienner här inte.
Kolsvart om kvällarna ändå så.
Jag vaknade först vid 8-tiden och trodde jag skulle dö eller typ skita på mig av rädsla. Haha. Grannbyn till Kirkop där jag bor firar nämligen en festival just nu, för byns helgon, vilket innebär att dom skjuter fyrverkerier kl 8 på morgonen, vid lunchtid och på kvällen. Och att vakna till något som låter som bomber får/fick mig tro att tredje världskriget brutit ut (särskilt efter igår när vi var till mdina och fick se film från andra världskriget när malta var särskilt utsatta). Huh, men jag överlevde!

Idag ska vi till Gozo, jag borde gå ner och äta frukost, sitter fortfarande på sängen, men måste nog gå ner nu eftersom vi skulle åka vid 12 hehe, men inte har väckt mig? Humm..

Kvällen igår slutade tidigt, vi åkte till paceville för att ta ett glas ungefär, kom dit kring 10-tiden och åkte hem igen vid 1. Jag hade en sån förbannad huvudvärk så hade det inte varit för det så hade vi nog stannat längre. Dock förstår jag mig inte på Josef och Mathew som jag var ute med, för dom gick in på en club beställde något att dricka och sen bara stog rätt upp och ner, fel att gå på ett ställe man kan sitta då om man ändå inte tänker dansa? Men uppenbarligen så kallade iallafall josef det där för att dansa, det gick inte ihop i mitt huvud, nåväl. Gozo var det, bada blir det! Blev varken sol eller bad igår, så jag hoppas på det bästa idag, så jag hinner bli lite neger iallafall :)

Sköt om er! Som sagt så blir det nog inget internet på Gozo så vida jag inte går in på ett internetcafé, men det känns ju lite väl onödigt.

/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar