torsdag 25 juni 2009

day 8

Kan knappt förstå att det är en vecka sedan jag kom hit. Det känns mycket mer samtidigt som mycket mindre än så.
Har hunnit med mycket men samtidigt så lite.

Idag åkte jag och Mike till mellieha bay, stor, fin sandstrand. Vi hyrde solstolar och paraply (heter det så? kommer inte på ett annat ord för det mer än det engelska umbrella..nåväl..) vi låg bara 1 dryg meter från vattnet, vilket var mycket nice.

Bussturen till Mellieha var om något lång. Det är en kort sträcka men i och med att malta är så fullt av trafik så går allt så himla segt. Det märkligaste var nog när vi var dryga 10 minuter från mellieha när vi rullade in i en rondell. I rondellen stod en annan buss som väntade på att vi skulle komma. Det var inget fel på bussen eller så det var bara det att han skulle låta över sina passagerar till våran buss. Hur knäppt är det inte det? För när båda bussarna väl var inne i rondellen och stod stilla så kunde ingen annan passera. Inte konstigt att trafiken står stilla, eller inte funkar alls när sånt här pågår lite nu och då samtidigt som annat fuffens.

Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer eftersom Mike jobbar likaväl som Josef. Funderar på att ta mig en sväng till beachen i Paceville, har inte varit där ännu så. Och där spenderade jag ju typ alla mina dagar här senaste gången. Jag rymmer nog från Josef tidigt, han brukar åka runt 1 till sitt jobb. Så jag ska försöka komma ivög innan, så jag hinner njua av solen och så liksom :)

Som sagt så har jag ju varit här en vecka. Drygt 3 dagar återstår. Jag saknar sverige nu. Men jag ska njuta av mina kvällar och dagar som är kvar, jag vet ju inte när jag kommer tillbaka hit igen.. vore dumt att bara slänga bort de här dagarna.

Imorgon är jag bortbjuden på middag hos familjen Scerri, Mikes familj. Spännande, jag ska dit ensam och jag känner bara mike där. Ska bli kul ändå, dom bor ju bara två gator bort så.. :) Sen skulle jag och Mike förmodligen till Paceville en sväng, Måste uppenbarligen prova på maltesiska ölen innan jag åker hem :) nog för att man kan göra det var som helst men ändå. Sånt hör till Paceville och inte till exempelvis beachen. No no.

Nåväl, jag är dyngtrött. Varit på sightseeing ikväll igen som de två senaste kvällarna. Vi har avrundat kvällarna med kaffe på McCafé, McDonalds café typ. Värsta grejen här. As smidigt, önskar sverige kunde driva på något sådant, skulle vara nice :)
Det förvånar mig att det alltid är utomlands som kaffet är som godast. det bara är så. Ikväll var typ bästa, förutom kaffet i Paceville, på restaurangen brevid Cube. Oslagbart.

Nu ska jag nog krypa ner. är dyngtrött som alla andra kvällar. konstigt vad medelhavsklimatet gör med en..
Fast det är tydligen nästan likadant hemma just nu så..

Ha det så bra, ses snart i Sverige igen :)
Godnatt
/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar